Delivery
[ English | Bahasa Indonesia ]

 

 

  1. We aim to deliver the Item to you at the place of delivery requested by you in your Order and within the time indicated by us at the time of your Order (and updated in the Confirmation of Order) but we cannot promise an exact date when you submit your Order or at the Confirmation of Order.
  2. We shall aim to let you know if we expect that we are unable to meet our estimated delivery date, but, to the extent permitted by law, we shall not be liable to you for any losses, liabilities, costs, damages, charges or expenses arising out of late delivery.
  3. On delivery of the Item, you may be required to sign for delivery. You agree to inspect the Item for any obvious faults, defects or damage before you sign for delivery. You need to keep receipt of the delivered Item in case of future discussions with us about it.
  4. It might not be possible for us to deliver to certain locations. If this is the case, we will inform you using the contact details that you provide to us when you make your Order and arrange for cancellation of the Order or delivery to an alternative delivery address.
  5. We deliver in our standard packaging. Any special packaging requested by you can be further discussed and is subject to additional charges.
  6. All risk in the Item shall pass to you upon delivery, except that, where delivery is delayed due to a breach of your obligations under a Contract, risk shall pass at the date when delivery would have occurred but for your breach. From the time when risk passes to you, we will not be liable for loss or destruction of the Item.
  7. You must take care when opening the Item so as not to damage it, particularly when using any sharp instruments.
  8. You shall ensure that you are ready for safe receipt of the Item without undue delay and at any time reasonably specified by us.
  9. Consumers are advised to follow any instruction or and information provided on the prodyct packaging. We sill not be responsible for any side effect or damaged caused by consumer not following any instruction or and information provided on the item packaging.
  10. Delivery of Order will only be made within Indonesia.
  11. You can check the status of your order at www.jne.co.id
  12. If you have selected the COD service you will receive email updates on the progress of your order and you will receive the AWB number through email and you can check Here
  13. Most parcels will reach their destination maximum three days for COD service

 

Pengiriman
[ English | Bahasa Indonesia ]

 

 

  1. Kami berupaya mengirimkan barang sesuai dengan alamat yang Anda berikan saat pemesanan barang dan dalam waktu yang di tujukan setelah Anda melakukan pemesanan (dan melakukan konfirmasi), namun kami tidak bisa menjanjikan tanggal tepatnya barang akan tiba setelah Anda memesan barang atau melakukan konfirmasi pemesanan.
  2. Kami akan memberitahukan kepada Anda apabila kami memperkirakan bahwa kami tidak bisa memenuhi tanggal perkiraan pengiriman, namun sampai batas sesuai peraturan, kami tidak akan bertanggung jawab untuk setiap kerugian, hutang, biaya, kerusakan, biaya atau pengeluaran yang timbul dari keterlambatan pengiriman.
  3. Saat pengiriman barang, Anda akan di minta menandatangani surat pengiriman. Anda pelu memeriksa barang terlebih dahulu dari kerusakan, cacat atau kesalahan sebelum menandatangani surat pengiriman. Anda perlu menyimpan bukti pengiriman.
  4. Kami mungkin tidak dapat bisa mengirimkan barang ke beberapa lokasi tertentu. Namun dalam kasus ini, kami akan menginformasikan kembali kepada Anda mengenai alamat lengkap yang Anda berikan saat Anda melakukan pemesanan barang dan mengatur untuk pembatalan pemesanan barang atau kami akan mengirimkan ke alamat lainnya.
  5. Kami akan mengirimkan barang sesuai dengan standar pengemasan. Bila Anda ingin meminta pengemasan secara khusus bisa di diskusikan dan akan dikenakan biaya tambahan.
  6. Semua resiko saat pengiriman barang akan terjadi, kecuali bahwa, pengiriman barang ditunda karena adanya pelanggaran kewajiban sesuai dengan peraturan, serta keterlambatan pengiriman akan terjadi apabila ada pelanggaran peraturan. Ketika Anda lulus dari segala resiko, kami tidak bertanggung jawab atas kehilangan atau kerusakan barang.
  7. Anda perlu berhati-hati saat membuka barang agar tidak terjadi kerusakan , terutama saat membuka dengan menggunakan benda tajam.
  8. Anda harus memastikan bahwa Anda menerima barang tanpa adanya penundaan dan sesuai dengan waktu yang ditentukan.
  9. Anda perlu mengikuti instruksi dan informasi yang diberikan pada kemasan barang. Kami tidak bertanggung jawab atas efek samping atau kerusakan di sebabkan oleh konsumen tidak mengikuti setiap instruksi pada kemasan barang.
  10. Colorbox Online tidak menerima pengiriman diluar wilayah Indonesia.
  11. Anda bisa mengetahui ongkos kirim dan menelusuri keberadaan pesanan anda di www.jne.co.id
  12. Apabila anda memilih metode pembayaran Cash On Delivery, anda akan mendapatkan email yang berisi progress mengiriman paket anda. dan anda dapat mengeceknya Disini

VIEW DESKTOP VERSION

ENABLE MOBILE VERSION